Buntownicza Dusza: Stella McCartney
Gdybym miała wymienić najbardziej inspirujące mnie kobiety, zdecydowanie znalazłaby się wśród nich Stella McCartney. Projektantka, businesswoman i szczęśliwa mama, która udowadnia, że można osiągnąć sukces, nie rezygnując z własnych przekonań!
W luksusowych butikach wyeksponowane są piękne, kolorowe sukienki, połyskujące kombinezony i miękkie futra, na podświetlonych półkach można podziwiać eleganckie torebki. Co odróżnia Stellę McCartney od innych topowych projektantów? Wierność własnym zasadom. Choć obraca się w świecie luksusu i celebrytów, w swoich kolekcjach nigdy nie wykorzystuje prawdziwych skór i futer, a ich produkcja odbywa się w zgodzie z ekologią i poszanowaniem praw człowieka.
Stella przyszła na świat jako córka muzyka Palua McCartney’a i Lindy Eastman. Pierwszą pracę w branży mody podjęła już w wieku 15 lat, zatrudniając się u Christiana Lacroix. Ukończyła studia na Central St Martins w Londynie. W 1997 roku dołączyła do Chloe, gdzie projektowała u boku Phoebe Philo. W 2002 roku otworzyła pierwszy butik pod marką Stella McCartney. Obecnie posiada ich 51, rozmieszczonych w kilku krajach. Prywatnie jest żoną brytyjskiego dziennikarza Alasdhaira Willisa. Mają czwórkę dzieci – Millera, Lindę, Becketta i Reiley.
Szacunek do przyrody zaszczepili w niej rodzice. Linda Eastman aktywnie działała na rzecz zwierząt, podobnie jak Paul McCartney, który zamienił gwarne ulice Londynu na spokojne życie na wsi. Muzyk do dziś wspiera organizacje takie jak PETA i Cruelty Free International, promuje weganizm i przeciwstawia się testom na zwierzętach.
Dzięki nowoczesnej technice, materiały, z których wytwarza odzież i dodatki, są niemal nie do odróżnienia od ich odzwierzęcych odpowiedników. McCartney nieustannie walczy o etyczną modę, ekologię i poszanowanie praw człowieka. Wspiera liczne organizacje takie jak:Animals Asia,ASPCA,God+Foundation,Battersea Dogs&Cats Home,BIO Planet USA,Children’s Action Network,Comic Relief,H.E.A.R.T.,Hello Beautiful,Hopefield Animal Sanctuary,Kering Foundation,Meat Free Monday,Million Trees Miami,Naked Heart,National Breast Cancer Foundation,NSPCC,Oceana,P.S. Arts,PETA,RED,S.O.S. Children Villages,The Linda McCartney Centre,WWF, War Child.
Jej projekty są mocne, odważne i kobiece. Wyrazisty styl McCartney kochają gwiazdy i kobiety na całym świecie. Projektantka przyznaje, że nie zawsze jest jej łatwo iść pod prąd, pracując w tak kapryśniej branży jak moda. Mimo wielu przeszkód, wyższych kosztów produkcji oraz niechęci ze strony sporej części środowiska, wytrwale realizuje swoje plany. Jako właścicielka jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek luksusowych, daje młodym projektantom wyraźny przekaz, że etyka nie wyklucza sukcesu. Wprost przeciwnie.
Kampania Spring/Sumer 2011
Zdjęcia: Annie Leibovitz, Stella McCartney